Budynki, które zapoczątkowały powstanie administracji, obecnie o nazwie „Centrum”, to Kaliska 11 i Lelewela 48, których budowę zakończono 31.12.1959 roku. „Najmłodszym dzieckiem” są malowniczo położone nad Brdą budynki przy ul. Jagiellońskiej 70 i 70A, które oddano do użytku w 1996 roku.
Nazwa administracji sugeruje jednoznacznie, że swoje zasoby ma zlokalizowane w sercu miasta, ale nie tylko. Zasięgiem obejmuje rozległy obszar. Wędrówkę po osiedlu można rozpocząć od rejonu śródmieścia mijając po drodze budynki Moczyńskiego, 3-go Maja 16, Park Ludowy, Markwarta, Paderewskiego, Zamojskiego, Niemcewicza i Jagiellońskie, następnie podążając w kierunku Jurasza, Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Emilii Plater dochodzimy do osiedla przy ul. Kozietulskiego, Chodkiewicza, Poniatowskiego, aby znaleźć się w najbardziej zielonej części Osiedla Leśnego tj, przy ul. Lelewela, Kasztanowej, Grabowej, Kaliskiej kończąc na ul. Czerkaskiej.
Obecna Administracja „Centrum”, która powstała w 1976 roku z połączenia trzech administracji ma siedzibę w budynku przy ul. Czerkaskiej 32.
Obsługuje 64 budynki z 2 888 mieszkaniami o łącznej powierzchni 126 251 m2. Zasoby to nie tylko mieszkania, ale również obiekty o charakterze usługowym, a także zespoły garażowe. Na dzień dzisiejszy są to 4 pawilony wolnostojące, 265 garaży i 2 parkingogaraże z 42 miejscami postojowymi.
Głównym celem administracji jest utrzymanie zasobów w właściwym stanie technicznym i estetycznym, kładąc duży nacisk na ich ulepszenie oraz pomoc członkom Spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.
Do podstawowych zadań administracji należy
- Utrzymanie porządku w nieruchomości i najbliższym otoczeniu.
- Bieżąca konserwacja instalacji wraz z wykonywaniem planowanych przeglądów technicznych i eksploatacyjnych.
- Remonty podnoszące standard nieruchomości i najbliższego otoczenia.
- Usuwanie awarii.
- Naliczenia i rozliczenia składników czynszowych dla nieruchomości lokalowych.
- Pomoc członkom Spółdzielni i ich rodzinom w wszelkich sprawach dotyczących nieruchomości budynkowej i lokalowej.
Kontakt i kompetencje działów administracji
Dział Ekonomiczny
- Karolina Urbaczewska
- Robert Szyca
- wykonywanie naliczeń kart opłat
- zmiany deklaracji ilościowych
- rozliczenia mediów
- prowadzenie analiz i statystyk
Dział Techniczno – Administracyjny
- Janusz Kupniewski
- Artur Budziak
- Józef Gałczyński
- przeglądy techniczne budynków
- planowanie prac remontowych
- kontrola i odbiór techniczny realizowanych remontów
- przeglądy przed zakończeniem okresu gwarancyjnego
- nadzór i kontrola gospodarzy domów i firm sprzątających
Dział Konserwacyjno – Remontowy
- Dariusz Gubała
- Hanna Kaczmarek
- bieżące przeglądy instalacji i budynków
- przyjmowanie zgłoszeń oraz usuwanie skutków awarii i dewastacji
- realizacja planowanych remontów
- wykonywanie usług lokatorskich w zakresie napraw wewnątrz lokali