ANKIETA 2018
Koniec roku, to moment na podsumowanie. Oceniacie nas Państwo przez cały rok. Każda rozmowa, każdy kontakt z nami, każde pismo jest indywidualną oceną za którą dziękujemy. Ale jest grupa mieszkańców, która korzysta z internetu do kontaktów ze Spółdzielnią.
Osoby korzystające z internetu mogą pobrać pełną ankietę z naszej strony (ankieta 2018) i wypełnioną wrzucić do skrzynki z napisem SM BUDOWLANI (poniżej skrzynek na korespondencję) w terminie do dnia 20.01.2019.
Można też wyrazić swoją opinię na główne pytanie ankiety w poniższej sondzie.
Mieszkańcy nas oceniają - 2017r. podsumowanie badania.
Osoby zaglądające kolejny raz do tej zakładki z pewnocią zauważą, że treść jest podobna do zapisu z poprzednich lat. Niemniej jednak chcemy podkreślić, że pomimo upływu 15 lat od momentu wdrożenia systemu zarządzania i uzyskania pierwszego certyfikatu nadal są obszary naszej pracy, które wymagają większej uwagi, staranności i fachowości. Dlatego pomimo upływu czasu bardzo ważne jest zbieranie informacji od Państwa w zakresie oceny naszej pracy oraz potrzeb i oczekiwań w zakresie zarządzania nieruchomościami. Dlatego, żeby pozyskać bardzie reprezentatywną liczbę Państwa wypowiedzi w 2017 roku, podobnie jak roku poprzednim wyłożono druk ankiety w administracjach osiedli, w biurze obsługi mieszkańców oraz „Modraczku”, tj. w miejscach gdzie odwiedzają nas mieszkańcy.
Ta modyfikacja poprawiła skuteczność pozyskiwania Państwa oceny, gdyż wróciło do nas 89 ankiet. Dla przypomnienia podajemy ilości z poprzednich lat. W 2014 z dostarczonych 500 ankiet wróciło 70 , w 2015 roku wróciło tylko, w 2016 było 96, a w 2017 oceniło nas 89 osób.
Można więc przyjąć, że znowu zostaliśmy ocenieni przez prawie 1% użytkowników mieszkań, czyli uzyskaliśmy „próbkę reprezentatywną”. Ogólną ocenę, często subiektywną, ale praktycznie odpowiadającą zadowoleniu z naszej pracy wyraża odpowiedź na pierwsze pytanie:
1. Jak Pan/i ocenia działalność Spółdzielni w okresie mijającego roku w stosunku do okresu poprzedniego?
Odpowiedziano:
Zdecydowanie lepsza |
23 (21) |
Lepsza |
36 (35) |
Bez zmian |
22 (31) |
Gorsza |
3 (1) |
Zdecydowanie gorsza |
0 (0) |
*w nawiasach liczba odpowiedzi z 2016 roku
Bardziej uważni czytelnicy prawidłowo zauważyli, że suma nie równa się 89. Po prostu 5 osób nie zaznaczyło żadnej kratki.
Naszą pracę w 2017 roku jako lepszą lub zdecydowanie lepszą postrzegało 70% (63%) osób które udzieliły odpowiedzi na to pytanie. Czyli nadal można uznać, że w Spółdzielni mieszkają osoby zadowolone ze swojego miejsca zamieszkania.
Oprócz oceny subiektywnej zbieramy w ankiecie informacje „mierzalne”, pozwalające ocenić, gdzie mamy najwięcej do poprawienia. Zbieramy Państwa opinie w dwóch kategoriach JAKOŚĆOBSŁUGI i OCENA PRAC REMONTOWYCH. W obu dostaliśmy „prawie piątkę”. Czyli mamy jeszcze miejsce żeby się poprawić.
Ocenie podajemy jak zawsze jakość komunikacji jaką realizujemy przez kwartalnik „Tu Mieszkam” i stronę internetową. 78 otrzymanych ankiet zawierało opinię na temat naszego kwartalnika „Tu Mieszkam”, w tym tylko dwie osoby uważały, że informacje tam zawarte są nieciekawe, a za wygląd i funkcjonalność strony internetową dostaliśmy od Państwa czwórkę. W najbliższym czasie planujemy zmienić wygląd strony i mamy nadzieję, że za rok ocena strony zmieni się z wysokiej czwórki, na większą.
Jak zawsze na koniec pragniemy szczególnie podziękować tym z pośród 89 mieszkańców, którzy oprócz odpowiedzi na pytania, zgłosili do Spółdzielni swoje pomysły zmian jak również uwagi i zastrzeżenia do naszej pracy lub zaproponowali tematy do poruszenia w ‘Tu Mieszkam”. Pierwszy raz w tym miejscu wpisane też były podziękowania za naszą pracę i słowne pochwały. Dziękujemy 😊
Dziękujemy za taką ocenę i okazane zaufanie. Bardzo wnikliwie analizujemy Państwa dodatkowe wypowiedzi i uwagi, szczególnie gdy ogólna ocena jest negatywna, aby eliminować tam gdzie jest to możliwe przyczyny niezadowolenia. Nadal będziemy się starać, by w przyszłym roku zasłużyć w Państwa oczach na podobną ocenę.
Andrzej Dąbrowski
Ankieta jest rozbudowana i zawiera wiele pytań. Szczegółowa analiza jest dostępna u Pełnomocnika zarządu ds. systemu zarządzania jakością.
Poniżej przedstawiono ocenę ogólną w latach 2008 – 2017. (dla porządku dodano dane z 2015 roku – niemniej jednak mała liczba ankiet nie daje właściwej oceny)
Pytanie:
Jak Pani/Pan ocenia działalność Spółdzielni w roku bieżącym w stosunku do roku poprzedniego?
Odpowiedzi / Kolejne lata |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
Zdecydowanie lepsza |
5,0% |
7,1% |
8,1% |
0,8% |
0% |
0% |
11,3% |
15,8% |
23,9% |
27,4% |
Lepsza |
28,9% |
22,1% |
30,6% |
23,6% |
23,9% |
21,0% |
38,7% |
42,1% |
39,8% |
42,8% |
Bez zmian |
64,5% |
67,3% |
59,7% |
72,4% |
72,6% |
72,4% |
45,2% |
36,8% |
35,2% |
26,2% |
Gorsza |
0,8% |
2,7% |
1,6% |
3,3% |
3,5% |
1,9% |
3,2% |
5,3% |
1,1% |
3,6% |
Zdecydowanie gorsza |
0,8% |
0,9% |
0% |
0% |
0% |
4,8% |
1,6% |
0% |
0% |
0% |
Dziękuję w imieniu pracowników oraz organów samorządowych Spółdzielni i oczywiście własnym za ocenę naszej pracy. Zdaję sobie sprawę, że w miejsce jednej załatwionej sprawy rodzą się dwie nowe oraz zawsze będą obszary wymagające udoskonalenia. Dlatego nadal będziemy się starali realizować swoje obowiązki i poszukiwać nowych rozwiązań, tak aby w kolejnym roku otrzymać od Państwa również na pozytywną ocenę.
Prezes Zarządu
mgr inż. Marek W. Magdziarz